סוף פסוק: הפרלמנט הטורקי חתם על הסכם הפיוס עם ישראל

    דוד לזר No Comments on סוף פסוק: הפרלמנט הטורקי חתם על הסכם הפיוס עם ישראל

    כעת זה סופי • הפרלמנט הטורקי באנקרה אישר היום באופן סופי את הסכם הפיוס עם ישראל, כחודש וחצי לאחר שהוא נחתם בין הצדדים • ההסכם יחזיר את היחסים בין המדינות, לאחר שהם נפגעו בעקבות המשבר החמור שבא לאחר פשיטת חיל הים על משט המרמרה במאי 2010

    21:31
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on איש מירון: "למה לא העמידו מיגוניות בהר?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כעת זה סופי: הפרלמנט הטורקי באנקרה אישר היום (שבת) באופן סופי את הסכם הפיוס עם ישראל, כחודש וחצי לאחר שהוא נחתם בין הצדדים. ההסכם יחזיר את היחסים בין המדינות, לאחר שהם נפגעו בעקבות המשבר החמור שבא לאחר פשיטת חיל הים על משט המרמרה במאי 2010.

    על פי ההסכם, בתוך 25 יום, ישראל תעביר לטורקיה, 20 מיליון דולר – דמי פיצויים עבור משפחות ההרוגים שנהרגו על משט המרמרה, ומנגד, תביעות שהוגשו נגד חיילי וקציני צה"ל במדינה הטורקית – יבוטלו.

    משרד ראש הממשלה מסרה הערב כי "ישראל מברכת על אישור ההסכם על-ידי הפרלמנט התורכי ומצפה להמשך יישומו, כולל חזרת השגרירים למדינות".

    לאחר חימת ההסכם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ישראל הגיעה להסכם בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל, לביטחון, ליציבות האזורית ולכלכלת ישראל", לדבריו, "המזרח התיכון בטלטלה והמדיניות שלי היא לייצר אי של יציבות באזור הבלתי יציב הזה. ישראל וטורקיה הן שתי מעצמות באזור והנתק בינינו לא הועיל לאינטרסים שלנו ומנע מאיתנו לשתף פעולה במקרים שהיה בכך צורך".



    0 תגובות